Marktaandeel Radio 10 blijft stijgen

Het marktaandeel van Radio 10 in de doelgroep 10 + is in de meetperiode februari-maart gestegen van 9,8% naar 10,1%. Daarmee is het station terug op het oude niveau van voordat de Top 2000 de cijfers door elkaar schudde. Eén jaar geleden scoorde Radio 10 nog maar 7,8%.

Marktaandeel Radio 10 blijft stijgen In de kerndoelgroep 30 tot 59 jaar scoort Radio 10 nu een marktaandeel van 12,4%, een stijging van 25% in één jaar.

De zender met de grootste hits aller tijden verstevigt hiermee haar nummer drie positie van populairste radiozenders van Nederland. Dit blijkt uit de vandaag gepubliceerde luistercijfers van NLO/GfK.

Roland Snoeijer – radio director Radio 10: ‘Met de spectaculaire groei van het afgelopen jaar laten we zien dat we met het muziekformat en de deejays van Radio 10 echt bevriend zijn geworden met luisteraars. Dit jaar was de 80’s Top 810 ook enorm populair en stemden meer luisteraars dan ooit af op de ochtend- en middagshow.

Alle programma’s op Radio 10 laten in 30-59 jaar een stijging zien ten opzichte van vorig jaar. Gezamenlijk zorgt dit voor 25% meer marktaandeel binnen deze doelgroep. De ochtendshow ‘Ekdom in de Morgen’ stijgt in één jaar tijd van 8,0% naar 12,4% en de middagshow ‘Somertijd’ van 12,1% naar 13,6%. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten