Katja Schuurman heeft bijna een jaar na het tekenen van haar RTL-contract bekendgemaakt wat haar eerste programma voor RTL 4 wordt. Katja Schuurman gaat samen met Tijl Beckand een reportageserie maken. Voor ‘Gemaakt in Nederland’ duiken ze in de geschiedenis en het productieproces van zeven bekende Nederlandse merken.
In ‘Gemaakt in Nederland‘, wekelijks te zien vanaf maandag 13 mei, onderzoeken ze hoe Oer-Hollandse merken gemaakt worden, waar, door wie en waar de passie vandaan komt.
In elke aflevering is het productieproces van één product van start tot eindproduct te zien en wordt ingegaan op persoonlijke verhalen van bijzondere werknemers, iconische reclames, de oorspronkelijke ingrediënten en de geschiedenis van het bedrijf.
De merken die Katja en Tijl bezoeken hebben niet alleen gemeen dat ze oer-Hollands zijn, ook worden ze met ambacht, precisie, vakkennis en vooral passie gemaakt. De presentatoren duiken in deze reeks in de oorsprong van Heineken, Gazelle, Calvé en Bolletje, Van Bommel, DAF en Venco. In de eerste aflevering zijn Katja en Tijl te gast bij Heineken. [Radiowereld.NL]
Foto: RTL Pers