Actie Colorful enorm succes

Colorful Radio heeft vannacht zijn publieksactie gestaakt. Door de overweldigende respons heeft de actie zijn doel bereikt. In vier dagen werden meer dan drieduizend mailtjes verstuurd naar Staatssecretarissen en Kamerleden.

Colorful startte de actie om een kans te maken op een van de twee nieuwe FM-pakketten. Door de actie hoopt Colorful de criteria te beinvloeden waarop de twee pakketten worden verdeeld. Er is sprake van het gebruik van criteria als marktaandeel, ervaring en geinvesteerd vermogen.

NRG-directeur Martin Bosma: “Marktaandeel is een raar criterium om nieuwkomers op te beoordelen. De essentie van nieuwkomers is nou net dat ze geen marktaandeel hebben. Bovendien ga je appels met peren vergelijken. Sommige nieuwkomers hebben een AM-frequentie, bijvoorbeeld vanuit Engeland. Anderen, zoals Colorful, moeten het helemaal hebben van alleen kabel.”

In de drieduizend mailtjes vroegen luisteraars van Colorful Radio ook om een onafhankelijk onderzoek naar marktaandeel, aangezien allochtonen (die veel naar Colorful luisteren) niet door de opinie-onderzoekers bereikt worden. [M]