De strijd om Ster Gouden Loeki 2019 gaat weer verder. Deze week was de bekendmaking van de kwartaalwinnaars van het tweede kwartaal van 2019. Én dit jaar is deze extra bijzonder. De Ster Gouden Loeki viert namelijk haar 25 jarig jubileum.
Hieruit zijn de volgende kwartaalwinnaars naar voren gekomen, in alfabetische volgorde.
Ze maken aan het eind van het jaar 2019 allemaal kans op de Ster Gouden Loeki. [Radiowereld.NL]
– Antea Group en Leo Burnett Amsterdam met ‘De brug’
– Blokker en Alfred International met ‘Wij zijn Nederland’
– Diabetes Fonds en Big Amsterdam met ‘Dit is diabetes voor Bloem’
– Jumbo en Alfred International met ‘Of je worst lust’
– Lidl en Joe Public met ‘Hollandse weken’
– McDonalds en TBWA\NEBOKO met ‘Dagje uit’
– Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) en Publicis Amsterdam met ‘Hey het is oké – angststoornissen’
– Nike en Wieden + Kennedy Portland met ‘Dream Further’
– OHRA en Joe Public met ‘Bermtoerisme’
– PLUS en J. Walter Thompson Amsterdam met ‘Goed eten is samen eten’
Voorgaande 24 ster gouden loeki winnaars: KLM ‘Zwanen’ (1995), Rolo ‘Olifant’ (1996), Melkunie ‘Bommetje’ (1997), Calvé Pindakaas ‘Goal!’ (1998), Gouden Gids ‘Haai’ (1999), Dommelsch ‘Archeoloog’ (2000), Centraal Beheer Achmea ‘Rio’ (2001), Calvé Pindakaas ‘Voetballertje’ (2002), Amstel ‘Klussen’ (2003), Centraal Beheer Achmea ‘Leeuw’ (2004), Planet Internet ‘Moderne Technieken’ (2005), Centraal Beheer Achmea ‘Acupunctuur’ (2006), KPN ‘Goeiemoggel’ (2007), SP ‘Thuiszorg’ (2008), Heineken ‘Walk-in Fridge’ (2009), Calvé Pindakaas ‘Pietertje’ (2010), T-Mobile ‘Altijd Samen’ (2011), Telfort ‘Lekker lang bellen’ (2012), a.s.r. ‘Olli’ (2013), KNGF ‘Buddyhond’ (2014), Albert Heijn ‘Meneer Van Dalen neemt afscheid’ (2015), Jumbo ‘Helemaal Kerst met Jumbo’ (2016), Albert Heijn ‘Appie Christmas’ (2017), Staatsloterij ‘Frekkel’ (2018).
Hoe werkt Ster Gouden Loeki?
Elk kwartaal kiest een onafhankelijk publiekspanel van GfK de 10 mooiste, leukste en populairste commercials van dat kwartaal. Dit levert in totaal 40 kwartaalwinnaars op. Deze 40 commercials zijn opnieuw aan een onafhankelijk panel van GfK voorgelegd, met als resultaat de 10 finalisten van het jaar. De winnaar van de Ster Gouden Loeki wordt voor 50% bepaald door het publiekspanel en voor 50% door het Nederlands publiek. [Radiowereld.NL]