Sanoma Uitgevers, het voormalige VNU Tijdschriften, aast op een FM-frequentie voor radio. ’s Lands grootste tijdschriftenuitgeverij blijkt in het geheim al een half jaar te studeren op de mogelijkheden in radio actief te worden. Dat meldt het weekblad Adformatie vandaag.
Directievoorzitter Pim de Wit van Sanoma bevestigt de interesse in radio: ‘Wij gaan volop meedoen voor een FM-frequentie, en lopen ons momenteel warm. Die interesse is er, omdat we geloven in multimedialiteit. Print en internet doen we al, dus waarom ook niet radio?’ Volgens De Wit heeft Sanoma belangstelling voor bestaande zenders en radiopartijen, maar de lancering van een nieuw merk wordt zeker niet uitgesloten. Dat laatste kan eventueel ook samen met een andere partij.
Met welke partijen Sanoma gesprekken voert, wil De Wit niet zeggen. ‘Kijk, de lezeressen van onze 45 bladen luisteren naar de radio, een medium dat een duidelijke revival beleeft. En wij willen in infotainment groeien. Dan heeft een zender met alleen muziek niet de voorkeur. Tv zouden we ook wel willen, maar dat is lastiger. Dus kiezen we nu voor radio, linksom of rechtsom, al gaat die belangstelling niet ten koste van alles.’ [Adformatie]