Luistercijfers NoordzeeFM

De luistercijfers van CLO (Continu LuisterOnderzoek) van buro Intomart over de periode mei/juni van maandag tot vrijdag van 07.00 en 19.00 uur, geven opnieuw een stijging weer voor het radiostation Noordzee FM. Vergeleken met de vorige meting, april/mei in hetzelfde tijdvak, is de stijging van het marktaandeel het hoogst in de doelgroep 25 – 34 jaar. Dit marktaandeel gaat van 4.8% naar maar liefst 5.9%. De luisterdichtheid steeg in deze categorie in hetzelfde tijdvak van 1.1% naar 1.4%. Daar waar eerst de luisteraars vooral uit de welstandsklasse C/D werden bereikt, schuift het bereik op naar de welstandsklasse B2. De stijging van het marktaandeel in deze categorie gaat van 5.5% naar 7.8%, een stijging van 40%, en de luisterdichtheid gaat van 1.4% naar 1.9%, een stijging van 35.8%.
Deze gegevens zijn met name voor de adverteerders een positief signaal, evenals het bericht van afgelopen week dat SBS Broadcasting S.A en de Telegraaf, met hun tv stations SBS 6 en Net 5, een nauwe samenwerking aangaan met Strengholt B.V. middels een belang van 50% in Noordzee FM. (NoordzeeFM 22 juli 1999 / M )

Gerelateerde berichten