Wish komt met ‘rtv-gids voor internet’

Gratis internet aanbieder Wish uit Uden komt in november met een gratis tijdschrift voor zijn 200.000 klanten. Het gaat om een 64 pagina’s tellende full color internetgids die zes keer per jaar verschijnt. Bedrijven kunnen tegen betaling een recensie van hun sites in het tijdschrift laten plaatsen, dat verder bestaat uit nieuws, tips en truuks. Het blad moet volledig draaien op de advertentie-opbrengsten. De doelgroep, die naar verwachting van de provider aan het eind van dit jaar is gestegen tot 300.000 mensen, bestaat met name uit nieuwe internetgebruikers. Directeur J.Pieterman: ‘We groeien momenteel met circa 5000 gebruikers per week en 60 procent van hen is nieuwe gebruiker.

Bij hen is grote behoefte aan extra informatie.’ Om de druk op de helpdesk te verminderen en om nieuwe gebruikers aan te trekken verspreidde Wish eerder een Internetgids met CD-rom in een oplage van 50.000 stuks via de boekhandel. Pieterman: ‘De Internetgids was ook een succesvolle test voor de uitgave van het gratis tijdschrift dat de Wish Internetgids gaat heten. De gids moet een soort rtv-gids worden voor internet.’ (Adfo)

Gerelateerde berichten