Nederland wint driemaal goud in New York

Bij de New York Festivals afgelopen vrijdag scoorde Nederland driemaal goud, tweemaal zilver en driemaal brons in de categorie tv- en bioscoopcommercials. Daarmee behaalde Nederland de derde plaats.
De drie gouden Awards gingen naar Noordervliet & Winninghoff/Leo Burnet en Sire met ‘Boss’, PPGH/JWT en Tolerance Unlimited met ‘Tolerance Unlimited en Result DDB/Pon voor hun Volkswagen Lupo-campagne.

Zilver ging naar ging naar FCB Amsterdam en het ministerie van Verkeer & Waterstaat voor de verkeersveiligheidscampagne ‘Weinig afstand, erg riskant’, en naar Lowe Kuiper & Schouten en Antica Gelateria voor de commercial ‘Shut Up’.

TBWA Campaign Company won tweemaal brons met ‘Guru’ (Delta Lloyd) en ‘Darts’ (Murphy’s). Bij de onderscheidingen voor de effectiviteit en creativiteit van advertentie- en marketingcampagnes, won McCann-Erickson Nederland een bronzen Award voor de Opel Tigra-campagne. Er waren in totaal 12.000 inzendingen uit 64 landen. (Adformatie)

Gerelateerde berichten