UPC door stof voor KPN

UPC gaat diep door het stof voor KPN, omdat het onder valse voorwendselen klanten van de telecomreus zou inlijven. Een kort geding dat dinsdag zou dienen, is van de baan. UPC betuigt spijt via een open brief in vijf regionale dagbladen. Het verkoopkantoor dat UPC in de arm had genomen, lokte klanten door met opzet onjuiste informatie te geven. Verkopers vertelden dat KPN de activiteiten in de omgeving zou beëindigen. Voor de klant zat er dus niets anders op dan een telefoonabonnement via de kabelaar te nemen, was het betoog.

Het contract met de verkoper is inmiddels verbroken. ,,Dit is niet de manier waarop we onze producten willen verkopen”, verzekert een UPC-woordvoerster. Behalve de rectificatie betaalt UPC de kosten voor klanten die terug willen op het telefoonnet van KPN. ,,En UPC biedt ons excuses aan voor deze hele zaak”, vermeldt een woordvoerster van KPN. Het is echter niet neer te achterhalen hoeveel klanten de overstap precies hebben gemaakt. (ANP / Wanadoo)

Gerelateerde berichten