Tien adverteerders maken dit jaar kans op de titel de beste radiocommercial van Nederland volgens het Nederlands publiek volgens Het RAB. Dit Radio Advies Bureau is de marketingorganisatie van alle landelijke en regionale, publieke en commerciële radiostations in Nederland.
De finalisten:
– Bol.com ‘Valentijn’ – Etcetera, Earforce
– CliniClowns ‘Levende dieren’ – Havas Lemz, Soundcircus
– Hertog ‘IJssalon’ – True Ideas
– Hornbach ‘Hornbach zegt sorry!’ – Heimat Berlin, Mar Creatives, Puur Audio & Video
– Interpolis ‘Veilig thuis’ – Oliver Agency, Studio Alfred Klaassen
– Kpn ‘Oma’ – N=5
– Lidl ‘Lidl brown bag’ – Joe Public, Top Format
– Marktplaats ‘Vier het leven’ – N=5
– Peugeot ‘Gas aan laten staan?’ – Havas Lemz, Soundcircus
– Unox ‘#Soepinzak’ – Tbwa\Neboko, Earforce
Beste radiocommercials
Maandelijks wordt een selectie van vijf nieuwe meest opvallende radiocommercials beoordeeld door het Nederlandse publiek. De twee populairste commercials gaan door naar de kwartaalfinale. De beste twee radiocommercials uit deze kwartaalfinale en de twee hoogste nummers drie gaan door naar de eindronde. In de finale kan iedereen stemmen. De radiocommercial met de meeste stemmen wint. Stemmen kan dit jaar tot dinsdag 26 juni 12:00 uur. [Radiowereld.NL]