Meting april/mei 2000 CLO
Noordzee FM is samen met Radio 538 de grote winnaar in de jongste luistercijfer meting. In het tijdvak maandag tot en met vrijdag van 07.00 tot 19.00 uur stijgt Noordzee FM van 4,8%, een maand eerder naar een marktaandeel van 5,5%.
Bij de eerste analyse komt naar voren dat het marktaandeel in de doelgroep Vrouwen 20-34 in het belangrijke consumententijdvak stijgt naar 9,2%. De doelgroep vrouwen AB 1 20-49 laat ten opzichte van de vorige meting een relatieve stijging van ruim 20% zien. Het marktaandeel stijgt van 7,3% naar 8,7%!
Niet alleen in de doelgroep Vrouwen is Noordzee FM gestegen, ook in de brede doelgroep Boodschappers van 20-34 jaar heeft een grote stijging plaatsgevonden. In het bovengenoemde tijdvak stijgt het marktaandeel van deze doelgroep door naar 7,9%. Het marktaandeel in de doelgroep Boodschappers met kinderen tot 12 jaar is gestegen naar 8,8%.
Noordzee FM bereikt in een week 16,1% in de doelgroep totaal 10 + in het tijdvak 07.00-24.00. Ook hier ligt de nadruk op vrouwen: de zender bereikt in een week 20% van de vrouwen tussen de 20 en 34 jaar. (Noordzee FM)