Kort media nieuws uit de krant: dinsdag 4 juni 2002

De opvolger van de private Russische televisiezender TV-6 is sinds zaterdagochtend weer in de ether, ondanks een rechtszaak die de toekomst van de zender onzeker maakt.
Lees hier verder

Het was te verwachten. Video’s van delen van voetbalwedstrijden zijn ook gewoon gratis via internet te zien. Er hoeft niet meer betaald te worden voor de speciale FIFA WK-videodienst.
Lees hier verder

De IKON is boos op Matthijs van Nieuwkerk, de zendercoördinator van Nederland 3. De interkerkelijke omroep wil graag de gefacelifte informatieve rubriek Het andere gezicht van Nederland 1 naar Nederland 3 verhuizen, maar Van Nieuwkerk ziet daar geen heil in.
Lees hier verder

Het zal je maar overkomen: een miljoenenprijs winnen in een loterij. Veel mensen dromen er van. Zonder zich af te vragen wat een dergelijke geldprijs eigenlijk met iemands leven doet. Documentairemaker Thom Verheul deed dat wel en mocht na lang aandringen met de Postcode Loterij mee toen vorig jaar september in het Zeeuwse Oostburg de Zomerkanjer werd uitgereikt.
Lees hier verder

PCM Uitgevers is koortsachtig op zoek naar een nieuwe strategie. Niet alleen bezuinigingen, maar ook afslanking van de holding en integratie van titels behoren tot de mogelijkheden. Begin juni zullen de hoofdredacties worden geconfronteerd met sombere prognoses over de advertentiemarkt. De huidige inzinking is mogelijk niet zo tijdelijk als men hoopte. Het bereik van kranten onder de Nederlandse huishoudens neemt steeds verder af. Daardoor zoeken adverteerders andere media voor hun reclameboodschappen. Dat betekent een structureel verlies van inkomsten.
Lees hier verder

Gewoonlijk worden reclames aangegrepen om langs andere kanalen te zappen of om even naar het toilet of de keuken te gaan. Slechts weinig mensen blijven ernaar kijken. Programma’s over reclames scoren daarentegen wel goed bij een behoorlijk deel van de kijkers. Met de nieuwe quiz We zijn zo terug speelt NET 5 in op deze doelgroep.
Lees hier verder

Een komische kinderserie over een zeug op drift. Een satire over een kliniek waar baby’s op bestelling worden gefabriceerd. Een liefdesgeschiedenis achter de schermen van een blind date-programma. Nederlandse televisiemakers mogen dan klagen over het gebrek aan goed drama op de Nederlandse televisie: leuke en originele ideeën zijn er genoeg, bleek in Amsterdam tijdens de Dag van het Tv Idee, georganiseerd door de Nederlandse Beroepsvereniging van Film- en Televisiemakers (NBF), de vereniging van Nieuwe Film- en Televisiemakers (NFTVM) in samenwerking met de Federatie Filmbelangen.
Lees hier verder

De TROS moet de rechter inzage geven in het tv-programma Radar Extra voordat de omroeporganisatie dat dinsdagavond uitzendt. Dat is de uitspraak van het kort geding dat oud-directeur P. Bloemink van Legio Lease maandag had aangespannen tegen de TROS. De rechter wil dinsdag zelf bepalen of hier sprake is van een objectieve documentaire over aandelenleaseconstructies in het algemeen, zoals de programmamakers van de TROS stellen, of dat sprake is van een andere context. Legio Lease is vorig jaar in opspraak geraakt door het consumentenprogramma Radar dat verhalen van vooral gedupeerde beleggers op de buis bracht.
Lees hier verder

Gerelateerde berichten