Kort media nieuws uit de krant: vrijdag 7 juni 2002

De filmindustrie, verzameld in de Motion Picture Association (MPA), heeft het Nederlands hostingbedrijf Trueserver gedwongen om de toegang te blokkeren tot een Aziatische filmsite waarop films illegaal werden aangeboden. Trueserver noemt de Stichting Brein als intermediair.
Lees hier verder

De muziekzenders TMF en MTV noemen de herpositionering van beide zenders een groot succes. Het marktaandeel van de sinds begin mei vernieuwde stations is in de doelgroep gestegen met gemiddeld 20 procent. “We waren al blij geweest als het stabiel was gebleven, dit hadden we niet verwacht”.
Lees hier verder

Microsoft mag de Xbox reclame niet langer uitzenden in Groot-Brittannie. De Britse reclamewaakhond zegt de televisiespot in de ban te hebben gedaan na diverse klachten van consumenten. De Xbox reclame toont de ‘explosieve’ geboorte van een jongetje dat de lucht in wordt geschoten, in een sneltrein vaart oud wordt om vervolgens zijn graf in te vallen. Vervolgens komt de zin in beeld: ‘Life is short. Play more’.
Lees hier verder

Op 14, 15 en 16 juni breekt Marco Borsato een ongekend record. Als eerste Nederlandse zanger zal hij tot drie maal toe in een uitverkochte Kuip in Rotterdam te zien zijn. Hij doet dat echter niet alleen.
Lees hier verder

De BBC wordt zeker tot 2017 gefinancierd met publieke middelen. Dat heeft de Britse minister van Cultuur Tessa Jowell beslist. Hiermee worden de speculaties over een mogelijke privatisering van de ,,moeder aller openbare omroepen” in de kiem gesmoord. DE BBC is een van de zeldzame openbare omroepen in Europa die uitsluitend met publieke middelen worden gefinancierd. De Britse omroep heeft geen reclame-inkomsten. Jaarlijks incasseert de BBC 3,6 miljard euro aan kijk- en luistergeld. Hiervoor betaalt elk Brits huisgezin zo’n 175 euro. De Britse omroep was zeker van deze inkomsten tot 2006, wanneer er een nieuw charter gesloten moet worden.
Lees hier verder

,,Onderzoek van een stagiaire aan de Rotterdamse Erasmus-universiteit onder toezicht van een docent heeft uitgewezen”. Dat klonk te pover voor het consumentenprogramma Radar.
Lees hier verder

Theo van Gogh maakt voor de Avro de jongerenserie ‘Najib en Julia’, over de liefde tussen een Haags ‘kakjuffie’ en een vrijgevochten Marokkaanse jongen. ,,Het wordt bikkelhard, van beide kanten”, aldus de regisseur.
Lees hier verder

Gerelateerde berichten