Kort media nieuws uit de krant: woensdag 19 juni 2002

Op I-mode, de eendrachtig door KPN en de pers naar voren geschoven GPRS-dienst van KPN, is De Telegraaf de meest bezochte site. De Telegraaf op haar beurt heeft, los daarvan, de meeste primeurs over I-mode. Vandaag schrijft De Telegraaf dat KPN Mobiel nagaat of er een prepaid abonnement voor I-mode mogelijk is.
Lees hier verder

Matthijs van Nieuwkerk, netcoördinator voor de televisieprogramma’s op Nederland 3, heeft twee weken geleden zijn werk neergelegd. Hij is met de hoofdredactie van actualiteitenprogramma Nova in gesprek over de mogelijkheid om dat te presenteren .
Lees hier verder

De jaarlijkse uitreiking van de Televizier Soapaward werd dit jaar een thuiswedstrijd voor de soap Goede Tijden Slechte Tijden. Bij zowel de mannen als vrouwen werden de eerste vijf plaatsen bezet door GTST-sterren.
Lees hier verder

Tien afleveringen van Swiebertje op video en dvd. De Bridge Entertainment Group brengt in samenwerking met de NCRV vanaf 17 september de eerste vier afleveringen op twee video’s en dvd’s op de markt. De overige zes afleveringen verschijnen dit najaar en in het voorjaar van 2003.
Lees hier verder

De presentatoren van actualiteiten-programma NOVA (NPS/VARA) krijgen een andere rol. Dat heeft een woordvoerster van de NPS dinsdag laten weten. De redactieleden van NOVA worden op dit moment nog op de hoogte gebracht van de veranderingen bij het programma.
Lees hier verder

‘Radio Rosita heeft de afgelopen zes jaar in onze gemeente als lokaal station uitstekend gefunctioneerd.’ Dat schrijft de gemeente aan de Programmaraad Twente. Zoals gemeld probeert Radio Rosita een plekje op de kabel te krijgen. Essent werd al benaderd, maar eerst moet de programmaraad zich over ‘de toegevoegde waarde van het station’ buigen.
Lees hier verder

Sinds de ingebruikname van het nieuwe Dongense gemeentehuis is het de plaatselijke omroep Radio 0162 nog niet gelukt om een problemenvrije uitzending te maken van de raads- en andere vergaderingen. ‘Helaas is de uitzending op 6 juni van de gemeenteraadsvergadering niet doorgegaan door een communicatiestoring tussen de gemeente en ons radiostation, waarvoor onze excuses. (…) We zullen trachten om op 27 juni deze uitzending alsnog te herhalen’.
Lees hier verder

A little less Conversation, de soundtrack van Nike’s 90 miljoen dollar kostende wereldwijde advertentie campagne, is dit weekeinde binnengekomen op de eerste plaats van de Engelse en Ierse hitlijst. In Nederland zal de single de zevende plaats halen in de Mega Top 100 van de komende week. Verder is het nummer deze week uitgeroepen tot Radio 3 Megahit.
Lees hier verder

Gerelateerde berichten