Kort media nieuws: dinsdag 9 juli 2002

[18.30 uur]
Goedeavond.

Radio Kootwijk en ruim vierhonderd hectare natuurgebied rond het complex zijn veiliggesteld voor de toekomst. Eigenaar KPN Telecom, die het complex slopen wegens hoge kosten eerst wilde slopen gaat het voormalig radiostation voor een symbolisch bedrag van 1 euro overdragen aan de Rijksgebouwendienst.

Tot eind 1998 werd Radio Kootwijk gebruikt voor de maritieme verbindingen van Scheveningen Radio. Daarvoor werden vanuit Kootwijk de radioverbindingen met Nederlands-Indië gelegd. Met de komst van gsm- en satellietverbindingen is deze wijze van communicatie overbodig geworden.

Studio Sport krijgt met ingang van het nieuwe tv-seizoen op elke werkdag (behalve maandag) een uitzending op Nederland 2. Het sportblok begint telkens rond 22.45 uur. Wie het gaat presenteren is nog onbekend.

Wilt U op de hoogte worden gehouden van het laatste satelliet nieuws via email?
Wekelijks de nieuwste updates van satellietradio- en TV-stations, nieuwe TV- en radiostations via de diverse Europese satellieten, frequentiewisselingen en aandacht voor de Nederlandse radio- en TV-stations in het Nederlandse Canal Digital-pakket. Aanmelden voor deze nieuwsbrief kan via deze mailinglist

De VPRO houdt vast aan de zondag. In het komende tv-seizoen (vanaf september) blijft de VPRO op de zondagen op Nederland 3 een grote rol spelen. Daarnaast krijgt de omroep blokken zendtijd op de late dinsdagavond en op vrijdagavond (prime time). De radioprogrammering van de VPRO verandert nauwelijks.

In week 26 (24 t/m 30 juni 2002) is in totaal voor € 6.117.263,- aan radiocommercials uitgezonden op de Nederlandse radiozenders. Dit blijkt uit de gegevens van BBC De Media en Reclame Bank, welke de bruto mediabestedingen van adverteerders in Nederland registreert. KPN Telecom is met een bruto radiobudget van € 255.036,- de grootste radio-adverteerder geweest. Op de tweede plaats staat Unilever Bestfoods met € 198.625,-. TPG Post is de nummer drie en heeft voor een bruto bedrag van € 136.031,- aan radiocommercials uit laten zenden.

De RKK/KRO zendt delen van de komende rooms-katholieke Wereldjongerendagen in de Canadese stad Toronto rechtstreeks uit op de Nederlandse televisie. Kijkers moeten dan wel laat opblijven of vroeg uit hun bed, want wegens het tijdverschil van zes uur is het grootste deel van de uitzendingen in de nachtelijke uren live te zien. De Wereldjongerendagen vinden van 23 tot 28 juli plaats.

De 4Daagseradio te Nijmegen krijgt een steunplaat. De Nijmeegse singer/songwriter Paul de Graaf krijgt tijdens de komende 4Daagse Wandelmarsen en Vierdaagsefeesten optimale ondersteuning. Zijn jongste single ‘Stappen (Vier dagen lang)’ wordt zeven dagen lang, iedere twee uur gedraaid op 4Dfm-4Daagseradio. Deze ‘4DaagseStapper’, zoals de steunplaat genoemd wordt, begeleidt de feestvierder, wandelaar en toeschouwer tijdens de mooiste week van het jaar in de stad aan de Waal. 4Dfm-4Daagseradio is volgende week in de ether te ontvangen via Radio Nijmegen, HosRadio en UniqueFM

Heeft u iets te melden, opmerkingen, suggesties, laat het ons weten. Persberichten en tips blijven altijd welkom, (eventueel anoniem via een invulformulier). Laat het weten via een persoonlijke E-mail aan webmaster@radiowereld.nl of anoniem via deze site Alles is welkom.

Gerelateerde berichten