CRN sluit eerste half jaar positief af

De bestedingen van landelijke adverteerders op de regionale commerciële omroepen zijn in de eerste zes maanden van dit jaar 36% gestegen ten opzichte van dezelfde periode in 2001 zo laat het CRN weten. De stijging van de bruto-omzet naar EUR 2.283.648,– (Bron BBC) is enerzijds gerealiseerd door een lagere prijs per Grp en anderzijds door een toename met 8% van het aantal adverteerders. Eén en ander had een positief effect op het netto resultaat van verkoopmaatschappij CRN, dat het eerste halfjaar afsloot met zwarte cijfers.

De stijging van de luistercijfers met 40% in de belangrijke doelgroep van 20 tot 35 jaar is de meest belangrijke reden voor de toename van het aantal adverteerders. Het marktaandeel in deze doelgroep groeide in één jaar van 4,3% naar 6,0%. (Bron Intomart – CLO, ma.-vr. 7-19, april-juni 2001/2002)

Opvallend is de daling van de gesegmenteerde inkoop in specifieke gedeelten van het land. Meer dan 70% van de geboekte radiozendtijd werd ingezet voor landelijke campagnes, die werden uitgezonden op alle CRN-zenders. De CRN verwacht in de tweede helft van dit jaar opnieuw een lichte groei van het marktaandeel. [M/CRN]

Gerelateerde berichten