Op donderdag 24 oktober gaat de witte vlag alsnog uit , want dan is het weer Feast for Peace. Vanwege het overlijden van ZKH Prins Claus heeft War Child besloten om het nationale evenement Feast for Peace van 10 oktober uit te stellen. Feast for Peace wordt verschoven naar donderdag 24 oktober.
War Child heeft inmiddels twee nieuwe radiospots laten maken voor alle radio stations van Nederland. Radio.nl is gevraagd de radiospotjes te verspreiden onder alle lokale omroepen en internet-stations. Twee weken geleden hebben ruim 75 radiostations de radiospots aangevraagd. Via een email aan deze website (Radio.nl) kunt u de nieuwe radiospots wederom verkrijgen !
Op 24 Okt. doneren honderden horecagelegenheden een deel van hun dagomzet aan War Child. Ook dit jaar word de actie voor de vierde keer wederom ondersteunt door bijna alle grote radiostations van Nederland.
Overzichtje landelijke mediacampagne.
De Radiospot wordt in week 39 aangeleverd aan landelijke, regionale, en lokale zenders. Afhankelijk van de beschikbare ruimte zenden zij deze vanaf eind week 39/begin week 40 uit.
De Tv-spot wordt in week 42 aangeleverd aan de grote tv zenders. Afhankelijk van de beschikbare zendtijd wordt deze waarschijnlijk vanaf week 41 uitgezonden.
Waarom radiostations deze actie steunen.
Voor oorlogskinderen is dit een enorme steun, voor de Nederlandse horeca een unieke mogelijkheid om op een creatieve en positieve manier onder de aandacht van het publiek te komen, en voor het publiek een reden om op 24 oktober uit te gaan! Deelnemers zijn voor het publiek te herkennen aan de witte ‘peace’ vlag die zij van War Child ontvangen.
Iedereen kan aan de actiedag deelnemen: van restaurant tot eetcafé tot radiostation. De deelnemende horecagelegenheden kunnen op 24 oktober een ‘gewone dag draaien’ of er een eigen speciale actie aan koppelen. Afgelopen jaren zijn er vele originele acties georganiseerd, van kinder-kookmiddagen tot culinaire veilingen. De deelnemers hebben hierin de vrije hand waardoor ze een eigen uitstraling aan Feast for Peace kunnen geven.
Voorbeelden.
Vorig jaar zijn er uiteenlopende acties georganiseerd. Restaurant ’t Weeshuis in Utrecht bijvoorbeeld was voor een dag volledig in handen van kinderen. Zij maakten de placemats en menukaarten, kookten, serveerden en verzorgden entertainment voor de gasten. Alle deelnemers aan Feast for Peace worden op Feastforpeace.nl vermeld en ontvangen een promotiepakket met daarin een vlag, posters, flyers en buttons om hun deelname aan het publiek kenbaar te maken.
Doordat Feast for Peace veel in de publiciteit is, door onder andere een landelijke radio- en tv-spot en advertenties in diverse bladen, is er vorig jaar er tijdens Feast for Peace een bedrag van ruim € 113.000 ingezameld. Met dit bedrag kan het muziektherapieproject van War Child in Bosnië-Herzegvina een jaar lang worden gefinancierd.
. Wij sturen u dan meteen een mp3 toe die ook geschikt is om op de radio te draaien.feastforpeace@radiowereld.nlU kunt de Radiospots (beschikbaar gesteld door Feast for peace) gratis krijgen door een e-mail te sturen naar
Download Radiospot ! ! ! [Radio.nl]