Kort media nieuws uit de krant: donderdag 31 oktober 2002

De samenwerking tussen de regionale dagbladen binnen krantenuitgeverij Wegener gaat zo’n 250 tot driehonderd banen kosten. Dat heeft een woordvoerder van het concern woensdag bevestigd.
Lees hier verder

PCM dagbladen is vooralsnog tevreden over de nieuwe aanpak rond betaalde content. Trouw en Volkskrant verkopen online meer dan verwacht. Bij het NRC Handelsblad meent men dat de sinds kort geldende registratieplicht bij bezoek aan de site, bezoekers niet overmatig afschrikt. “We zien tot dusver ongeveer tien procent minder pageviews.”
Lees hier verder

De kijker van Omrop Fryslân krijgt vanaf vanavond te zien wat er bij Omrop Fryslân is veranderd. De zender mag een half uur extra zendtijd per dag vullen, heeft nieuwe programma’s bedacht en krijgt een nieuw imago, met fellere kleuren. Tuttigheid is taboe. Omrop Fryslân wil ‘fris’ zijn, en heeft daarom haar vijf jaar oude huisstijl grondig vernieuwd.
Lees hier verder

Opschudding in het Noord-Hollandse Middenmeer. Diskjockey Metal Theo zou jongeren hebben gedwongen om zich letterlijk en figuurlijk bloot te geven voor zijn televisieprogramma Mental Theo on the Road in de Noordkop.
Lees hier verder

Kunnen tere kinderzieltjes onderwerpen als de oorlog in Afghanistan wel aan? En kan dat dan beter door kinderen gewoon de krant te laten lezen of door een aparte krant voor kinderen te maken? Annemieke Sijthoff, hoofdredacteur van de Kinderkrant en Henny Grootveld, directeur van de Stichting Krant in de Klas spreken zich uit.
Lees hier verder

De Stichting Het Parool overweegt de gelijknamige krant ‘vrij’ te kopen uit het krantenconcern PCM Uitgevers. Daarmee komt een eventuele doorstart van de noodlijdende krant aanzienlijk dichterbij.
Lees hier verder

Gerelateerde berichten