Toekomst Mr. Zap en Mediakabel onzeker

De toekomst van Mr. Zap, het kabelboeket van Mediakabel, is onzeker. Mr. Zap zette het afgelopen jaar 35.000 digitale kabelontvangers uit, in plaats van de verwachte 100.000. Mediakabel is een samenwerking van onder andere UPC, Essent Kabelcom, Zekatel en Multikabel.

UPC introduceert vanaf mei in het werkgebied waar Mr. Zap wordt aangeboden haar eigen UPC Digital. Daarmee verliest Mr. Zap 700.000 huishoudens van het bereik van 2,2 miljoen huishoudens. Essent Kabelcom zegt na te denken over een eigen digitale strategie en zou op termijn overblijven als enige grote kabelaar met Mr. Zap. Multikabel is bezig met een fusieproces waarbij het bij UPC Duitsland wordt ondergebracht. Ondanks deze ontwikkelingen zegt Mediakabel-directeur Lex Nicolai nog wel te kijken naar mogelijkheden het aanbod rond september fors uit te breiden. (Broadcast)

Gerelateerde berichten