Digitale doorgifte voor SBS Broadcasting

SBS Broadcasting B.V. is de eerste Nederlandse omroeporganisatie die een contract heeft gesloten voor digitale doorgifte van haar zenders SBS 6 en NET 5. De overeenkomst werd deze week getekend door Sales en Marketing Directeur Frank Eijken, Project Manager Network Roy Sikking van SBS en Directeur Henk de Goede van kabelmaatschappij Casema.

Met het digitaal doorgeven van de signalen is het voor SBS Broadcasting B.V. mogelijk om in de toekomst interactieve programma’s aan de kijkers binnen het Casema-gebied aan te bieden via de zogeheten digitale ontvanger. Casema heeft momenteel in 30.000 huishoudens een digitale ontvanger staan. Naast het voordeel van interactiviteit biedt een digitaal signaal ook een betere beeld- en geluidskwaliteit. Het contract voorziet naast de digitale doorgifte van de zenders SBS 6 en NET 5 ook in de ’traditionele’ analoge doorgifte.

Henk de Goede, directeur Casema: “SBS onderkent wat de mogelijkheden zijn van het digitale platform en is van plan deze mogelijkheden volledig te benutten. Nu SBS als eerste omroep de digitale stap daadwerkelijk heeft genomen en vastgelegd heeft in een overeenkomst met Casema, kunnen beiden bedrijven gemeenschappelijk werken aan de televisieprogramma’s van de toekomst.”

Frank Eijken, Sales & Marketing Directeur SBS Broadcasting B.V.: “Wij zijn enorm blij met dit contract. Casema is hard bezig aan een ‘roll out’ van digitale ontvangers om een groot bereik te realiseren wat voor commerciële omroepen, die als enige inkomstenstroom reclamegeld hebben, onontbeerlijk is. Een groot aantal omroepen experimenteert al geruime tijd met digitale doorgifte, maar SBS is de eerste omroeporganisatie in Nederland die nu ook officieel contractueel tekent voor de toekomst. Het past binnen het beleid van ons bedrijf om innoverend bezig te zijn. Met de digitale doorgifte van SBS 6 en NET 5 (en later ook V8) ligt de weg open om de kijkers nog meer op hun wenken te bedienen. Televisie is straks geen eenrichtingsverkeer meer, maar tweerichtingsverkeer. Interactiviteit biedt ongekende mogelijkheden voor adverteerders, kijkers, programmamakers, het is een onontgonnen terrein waar SBS als elektronisch mediabedrijf graag een vooraanstaande rol in wil spelen.” (SBS)

Gerelateerde berichten