In week 23, dat is van 4 tot en met 10 juni, is in totaal voor 14.682.059 gulden aan commercials uitgezonden op de Nederlandse radio. Dit blijkt uit de gegevens van BBC die de bruto mediabestedingen van adverteerders registreert. De Rabobank is met een bruto budget van 482.038 gulden de grootste radio-adverteerder geweest. Op de tweede plaats staat Libertel Groep met 404.374 gulden. At Home is de nummer drie en heeft voor een bruto bedrag van 376.635 gulden uit laten zenden.
Plaatsjes vier tot en met tien worden respectievelijk ingenomen door: KPN Telecom (332.894), Ministerie van Binnenlandse Zaken (331.050), Randstad Uitzendbureau (329.808), Citroën (295.070), Shell (277.676), Dutchtone (256.140), ANWB (253.800).
Informatie over de bruto radiobestedingen van adverteerders is terug te vinden op de internetsite van Radionieuws.nl. De gegevens zijn per zender op te vragen. Maar er kan ook gekeken worden per adverteerder hoeveel deze besteed heeft aan televisie- en bioscoopcommercials, advertenties in dagbladen en tijdschriften en aan buitenreclames. (Radionieuws/Radiovisie)