Discovery is zeer gewaardeerde zender

Discovery Channel heeft een gemiddeld rapportcijfer van 7,4 en wordt daarmee beter gewaardeerd dan National Geographic en SBS6. Regelmatig is het marktaandeel van de zender terug te vinden in de top-3.

De zender doet het zo goed dat iedere kabelexploitant Discovery Channel wel in zijn pakket wil hebben en dat de zender zelfs een vergoeding van kabelmaatschappijen ontvangt, daar waar andere nog moeten betalen voor doorgifte.

Inmiddels is Discovery Channel in 92% van de Nederlandse huishoudens te ontvangen. De inkomsten uit advertising zijn ten opzichte van vorig jaar met bijna 10% toegenomen. Discovery Channel is pas zeven jaar geleden gestart met de verkoop van commercials. Inmiddels heeft de zender al 120 A-merkadverteerders en worden er steeds vaker langlopende contracten afgesloten. Uit de Roper Reports 2004 blijkt dat Discovery Channel, na Disney, het op een na sterkste mediamerk is en een tiende plaats bezet op de ranglijst van sterkste merken ter wereld.

Inmiddels bestaat Discovery Networks Benelux 15 jaar. Om het jubileum luister bij te zetten is halverwege oktober een `Dutch Day` op Discovery Channel met programma`s waarin Nederland centraal staat. [Adformatie/Profnews]

Gerelateerde berichten