Radio deejay Sander de Heer heeft de afgelopen weken in het Radio 3FM programma Wout tussen 16.00 uur en 18.00 uur uitgezocht hoe en hoelang je tegenwoordig bij een helpdesk in de wacht staat. Uit zijn onderzoek blijkt nu dat Nederland lange wachttijde heeft, en dure betaalnummers en vaak niets wetende telefonistes. Vandaag (20 oktober) presenteert hij in zijn programma tot 18.00 uur de eindstand van de wachttijdentest 2004 oftewel de meest irriterende helpdesks.
Met name bij de volgende bedrijven moet je als klant over veel geduld beschikken:
1. Debitel: na 100 minuten wordt er nog steeds niet opgenomen
2. Dell Computers (van de slogan Easy as Dell): wachttijd 49 minuten en 30 seconden
3. Gemeentebelastingen Rotterdam: wachttijd 20 minuten
4. Ticketservice: wachttijd 10 minuten en 50 seconden en 0,45 euro per minuut
5. -KPN Mobile: verbreekt de verbinding en de Belastingdienst: verbreekt vanwege grote drukte de verbinding
Maar er zijn ook bedrijven die bijzonder goed scoren in de test. Zo zijn er altijd veel klachten over de IB Groep in Groningen, Essent, HetNet, Casema, D-reizen, Orange, NBC Boekenclub, Vuurwerk, Route Mobiel, ANWB en Canal+. De wachttijden waren bij deze bedrijven minder dan 3 minuten. Zelfs UPC heeft de helpdesk verbeterd en helpt haar klanten al na 2 minuten en 23 seconden. [Radiowereld.NL]