Stijgende lijn voor commerciële regionale radio

De commerciële regionale radiozenders continueren in de meest recente CLO-rapportage voor de vijfde maal een groei van het marktaandeel. De meest opvallende stijging vertoonde de doelgroep mannen van 20 tot 35 jaar, van 3,8% naar 5,1%.

De zenders City FM en Rebecca FM, die hun format onlangs wijzigden in Classic Rock zagen hun weekbereik stijgen met respectievelijk 15% en 29%. Verkoopmaatschappij CRN liet weten uiterst tevreden te zijn over de ontwikkelingen, omdat ook de totale groep luisteraars van 20 tot 35 jaar sterke stijging vertoont van 3,9% naar 4,6%.

Jan Lagrouw: “De ene groep zenders is wat sterker in de mannen en zenders als Radio Limburg, Hot Radio en Radio 8FM halen goede resultaten bij de vrouwen waardoor CRN als totaal steeds sterker wordt in deze doelgroep. Het streven is om dit jaar, waarin onze zenders keihard hebben geknokt om hun sterke positie te heroveren, boven de 5% af te sluiten.” [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten