Omroep Reclame Nederland (ORN), de landelijke verkooporganisatie van de regionale publieke omroepen, heeft een nieuwe directeur. Het is Clement Postmus (42) uit Leiden. Hij zal vanaf 15 november de taken overnemen van interim directeur Alex Oude Wesselink.
Postmus is vooral bekend geworden als één van de oprichters van de NTG en was o.a. algemeen directeur van de IMCA Media Group.
Postmus; “ORN heeft een gezonde toekomst voor zich waar werelden te winnen zijn voor het product regionale radio en tv. Er heerst bij ORN een grote dadendrang om de voortdurende groei in marktaandeel van met name radio maar ook tv om te zetten in een groter bestedingsaandeel voor de regionale zenders. Het is deze drive, die mij er van overtuigd heeft te kiezen voor deze uitdaging. Daarnaast ben ik overtuigd van de rotsvaste functie die de regionale omroepen binnen een alsmaar uitdijend medialandschap vervullen. Mijn functie zal zich dan ook vooral richten op het vergroten en verstevigen van het bestedingsaandeel van de regionale omroepen”.
Alex Oude Wesselink: “ORN is blij met de nieuwe directeur, die naast ervaring ook vernieuwingsdrang met zich meebrengt. Het onderstreept onze ambities om een volwassen partij te zijn in de markt. Naast goede programma’s, een prima bereik en op vele fronten de juiste selectiviteit is ORN nu verstevigd met de juiste voorman en het juiste gezicht naar buiten. Mijn taak zit erop als interim en met gerust hart geef ik de stok over aan Postmus”. Onder interim directeur Oude Wesselink is een nieuwe campagne gestart waarin ORN zich positioneert als ‘de meest volwassen zender van Nederland’. [Radiowereld.NL]