Kort media nieuws uit de krant: donderdag 30 januari 2003

Met een grote meerderheid is Bart Brouwers (42) gisteren door zijn redactie verkozen tot hoofdredacteur van Dagblad De Limburger. Hij is de opvolger van Fons Elbersen, die in augustus vorig jaar om persoonlijke redenen opstapte.
Meer info. . .

De Ster is in samenwerking met bureau MarketRespons het Televisie Reactie Onderzoek gestart (TRO). Het onderzoek test commercials op effectiviteit.
De inhoudelijke kenmerken van de commercial en de manier waarop de doelgroep de boodschap verwerkt worden gemeten. De Ster doet hetzelfde al enkele jaren voor radioreclame in het Radio Reactie Onderzoek (RRO).
Meer info. . .

Na de flop van de talkshow Keyl moet Rolf X. Wouters (39) de zaterdagavond op Nederland 1 alsnog tot een succes maken. Nerveus wordt het AVRO-gezicht daar niet van: ,,Ik ben niet bezig om races te houden.” In 1998 sprak u: ‘Zo rond mijn 40ste wil ik iets doen dat beklijft, dat betekenis heeft’. U wordt dit jaar 40. Is het gelukt?
Meer info. . .

Het zal je niet verbazen dat Idols ook op internet leeft. De fansites schieten als paddestoelen uit de grond. En niet eens alleen van de laatste tien kandidaten. Sommige talenten, die het programma helaas eerder hebben moeten verlaten, hebben schijnbaar bij bepaalde mensen toch iets losgemaakt, want ook voor hen bestaan er fansites.
Meer info. . .

Een Britse rechtbank heeft EasyEverything schuldig bevonden aan inbreuk op copyrights. De keten van internetcafés stelde klanten in de gelegenheid muziek online te downloaden en de van internet gehaalde nummers vervolgens tegen betaling te laten branden op cd.
Meer info. . .

De commercials van Frisia Financieringen (Edward Niesing) en Postkrediet (Rick Engelkes) zijn bij de verkiezing van de meest irritante televisiereclame op de plaatsen drie en vier geëindigd. Richard van Hooijdonk, directeur marketing van het moederbedrijf Dirk Scheringa Beheer (DSB) in Wognum, ziet die klasseringen als ‘een compliment’.
Meer info. . .

Het bedrijfsleven heeft vorig jaar 5 procent meer uitgegeven aan reclame op Nederlandse tv-zenders. De nettobestedingen kwamen uit op 717 miljoen euro. Dat bleek woensdag uit cijfers van de Stichting tot Promotie en Optimalisatie van Televisiereclame (SPOT).
Meer info. . .

Schaatser Gerard van Velde is de eerste winnaar van de Bart Award, een BNN-prijs ter nagedachtenis aan de vorig jaar overleden Bart de Graaff. De overhandiging is woensdagavond te zien in het programma De Hoofdprijs op Nederland 2 (20.30 uur).
Meer info. . .

Gerelateerde berichten