HMG beste julimaand sinds 1999

De zenders van de Holland Media Groep (HMG) boeken direct na een zeer geslaagd eerste half jaar succes met een gezamenlijk zenderaandeel van 28,5% in de maand juli, sinds 1999 (29,6%) het hoogste zenderaandeel in de doelgroep boodschappers 20-49 jaar. De SBS Groep heeft een zenderaandeel van 25,2% behaald en de publieken sluiten de maand juli af als marktleider met 0,4% boven de HMG.

In de doelgroep 20-34 jaar heeft de HMG 29,0%, gevolgd door de SBS Groep met 27,7% en de publieken met 25,1%. In de doelgroep mannen 20-49 jaar heeft de HMG een gezamenlijk zenderaandeel van 26,4%. Aan het marktleiderschap van RTL 4 verandert deze zomer niets.  Men heeft een zenderaandeel van 15,6% (20-49 jaar). Het hoogste sinds juli 1998.

SBS 6 behaalde 13,2% en Nederland 2 12,3%. Yorin sluit de maand juli zeer succesvol af met een zenderaandeel dat 2,6% hoger ligt dan vorig jaar. De jongste HMG-zender komt daarmee uit op een zenderaandeel van 9,2% in de doelgroep 20-34 jaar. NET 5 verliest wederom terrein en komt uit op 8,2%, dat betekent 2% minder dan vorig jaar juli. Bij mannen 20-49 jaar scoort RTL 5 met een zenderaandeel van 6,9% hoger dan Nederland 3 (6,4%) en NET 5 met (5,6%). [Persbericht HMG]

Gerelateerde berichten