Enkele dagen geleden heeft het Londense jongerenstation Kiss 100 een nieuwe reclamecampagne gelanceerd. De campagne die 1,8 miljoen pond kost, draagt de naam: “Live Sexy Before You Die”. In de reclame is een polshorloge te zien die het leven aftelt.
Kiss wil hiermee haar doelgroep aansporen om “sexy” te leven door hen duidelijk te maken hoe lang men nog te leven heeft. Overigens wil Kiss niet vertellen hoe sexy geleefd moet worden, maar haar doelgroep (15-24 jaar) inspireren om sexy te leven, wat dat ook mag inhouden.
De campagne loopt gedurende oktober en november. Er zal o.a. gebruik worden gemaakt van Billboards, advertenties in de metrokranten en SMS. Met de reclamecampagne wil Kiss ook meteen duidelijk maken dat het landelijk te ontvangen is via DAB.
Radio 1 zet DJ’s in de spotlight
Niet alleen Kiss 100 is bezig met een grootscheepse reclamecampagne, ook de landelijke popzender BBC Radio 1 is druk bezig met de voorbereidingen. In de nieuwe reclamecampagne zal de nadruk komen te liggen op de diverse “talentvolle” jocks die het station in huis heeft.
Hierbij wordt gedacht aan bij voorbeeld ochtendjock Sara Cox, maar ook aan nieuwe aan nieuwe aanwinsten als Colin Murray en Edith Bowman. Volgens een woordvoerder van Radio 1 heeft de nieuwe reclamecampagne niets te maken met de tegenvallende luistercijfers van het station, maar was deze al eerder gepland. De nieuwe campagne bevat zowel radio als tv-spotjes en zal in januari en februari gaan lopen. [R.S.]