RTL 4 in 2001 wederom marktleider

2001 was een zeer succesvol jaar voor de stations van de Holland Media Groep. RTL 4 was wederom marktleider bij de belangrijke doelgroep boodschappers van 20 tot 49 jaar en realiseerde een marktaandeel van 16,3% gemiddeld (ten opzichte van 15,3% in 2000). Het station dankt haar leiderschap onder meer aan programma’s als ‘Goede Tijden Slechte Tijden’, ‘Baantjer’, het ‘RTL Nieuws’ en recent ‘De Zwakste Schakel’ en ‘RTL Boulevard’.

Ook RTL 5 verging het goed, het afgelopen jaar. Met de Formule 1, het Nederlands elftal, het Engels en Duits voetbal, RTL Z en andere meer op mannen gerichte programma’s, is RTL 5 erin geslaagd om het zenderaandeel in zijn kerndoelgroep (mannen van 20 tot 49 jaar) te laten stijgen naar 5,4% in 2001 (ten opzichte van 5,1% in 2000).

Yorin is er in 2001 in geslaagd de grootste zender voor de jong volwassene (20 tot 34 jaar) te blijven, met een marktaandeel van 11,2%, ondanks de sterk toegenomen concurrentie. [M]

Gerelateerde berichten