De nieuwe zender van Talpa gaat aanstaande zaterdag officieel om 20.00 uur van start. Wanneer Talpa start met uitzenden introduceert de zender van John de Mol een nieuw spel in de reclameblokken. Aan het begin van een commercialbreak wordt door middel van een titelkaart ‘Het Geheugenspel’ aangekondigd. Door goed op te letten tijdens de commercials maakt de kijker kans op diverse prijzen.
Na de aankondiging worden de commercials op normale wijze vertoond. Tegen het einde van het reclameblok verschijnt een vraag met betrekking tot één van de zojuist verschenen reclameboodschappen. Met behulp van een mobiele telefoon kan de kijker per sms de vraag beantwoorden.
De prijs staat in relatie tot het product waar de vraag betrekking op heeft, en wordt beschikbaar gesteld door de adverteerder. De primeur is zaterdag voor een spot van de Toyota Avensis. Met ‘Het Geheugenspel’ hoopt Talpa de aandacht van de kijker langer vast te houden. [Radiowereld.NL]