Heibel om logo Talpa

Het Brabantse reclamebureau Taste heeft Talpa vorige week schriftelijk gevraagd haar logo te veranderen. De twee merken lijken volgens het reclamebureau te veel op elkaar. Talpa gaat niet op het verzoek in, meldt de zender woensdag. Beide merken voeren bolletjes in hun logo en de hoofdletter t. De naam en het logo van het bureau uit Oisterwijk zijn op 8 maart gedeponeerd. De televisiezender van John de Mol deed dat op 27 juni.

Het verzoek getuigt volgens woordvoerder Thomas Notermans van Talpa van weinig smaak. “Die meneer wil aandacht of geld, of allebei.” Notermans ziet duidelijke verschillen, zoals het aantal bolletjes, het kleurgebruik en de plaats van de bedrijfsnaam in het logo.

Taste-directeur Hans Brouwer ziet vooral overeenkomsten, zowel in het logo als in de aard van de bedrijfsvoering. “Wat Talpa doet, blijft niet bij een televisiezender. Zij doen ook veel met reclame.” Het reclamebureau denkt na over juridische stappen. Talpa is hiervan niet onder de indruk, zegt Notermans. “Wij zien het allemaal met vertrouwen tegemoet.” [Novum/Radio.NL]

Gerelateerde berichten