Actie: “Stop de Sloop van uw Publieke Omroep”

De publieke omroep TROS is woensdag (7 september) een campagne gestart met als titel: “Stop de Sloop van uw Publieke Omroep”. Via spots op radio en televisie en via advertenties in diverse kranten roept de Tros het publiek op om via de site www.tros.nl/stopdesloop een mail te sturen naar de Tweede Kamer waarin het ongenoegen over de plannen van het kabinet wordt geuit.

De Tros is fel tegenstander van de plannen. Men wil programma’s maken die het publiek graag wil zien. Dus ook amusement wat het kabinet wil tegengaan. Bovendien verdwijnt in de plannen de zeggenschap van de 450.000 Tros-leden. Politici en door hen benoemde functionarissen worden de baas van de Publieke Omroep. Maar de leden moeten straks 24 euro lidmaatschap gaan betalen, in plaats van de 5,75 euro nu.

De Ster-spot, een actiefilm door programmamakers van Nederland 2 die is aangeboden aan de leden van de Tweede Kamer en de mogelijkheid om een mail te sturen naar Den Haag zijn te vinden op de website www.tros.nl/stopdesloop. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten