Rabobank neemt belang in Talpa Media

Rabobank heeft via haar participatiemaatschappij Rabo Participaties een belang van 20% genomen in Talpa Media, het multimediabedrijf van John de Mol. Dat heeft de bank vrijdag bekendgemaakt. De partijen zeggen uit concurrentieoverwegingen geen mededelingen te doen over de aankoopprijs van het aandelenpakket, de looptijd van de participatie en het verwachte rendement.

Wel stelt Rabo Participaties veel vertrouwen te hebben in de strategie van de onderneming en een goed financieel rendement te verwachten. Ook wil de bank via deze participatie ‘nauw betrokken zijn bij de ontwikkelingen die zich op dit moment afspelen in de manier waarop de consument informatie en entertainment tot zich neemt’. De kennis die de Rabobank hiermee opdoet, wil zij gebruiken in het verstevigen van de relatie met haar klanten.

Talpa Media, dat stelt marktleider te willen worden in Nederland, is enthousiast over de samenwerking. ‘Aan het ambitieniveau van Talpa zijn immers substantiële investeringen verbonden. De financiële impuls van Rabo Participties is dan ook van belang voor de uitrol van Talpa’s strategie’, aldus het persbericht.

Rabobank hield eerder via het onderdeel Global Telecom, Media & Internet (TMI) belangen in Wanadoo, Casema en Orange. Deze belangen zijn inmiddels ‘succesvol’ doorverkocht. De coöperatie zegt de deelname in Talpa Media als een financiële participatie te beschouwen. [FD.nl/Radio.NL]

Gerelateerde berichten