Om adverteerders naast de verkoop van spotzendtijd beter van dienst te kunnen zijn opent CRN, de verkoopmaatschappij van 12 commerciële regionale radiozenders, een aantal platforms waar specifieke branches hun producten en merknamen kunnen promoten. Hiervoor zijn diverse unieke url’s bedacht, zoals Nationaledvdweken.nl
Edwin Koeners, bedenker van het concept: “Het probleem waar veel bedrijven tegenaan lopen is de promotie van de producten op hun website, vooral als ze met relatief kleine budgetten werken. Door met diverse filmaatschappijen de krachten te bundelen en dus de kosten te delen, bieden wij de mogelijkheid om via onze radiozenders een intensieve radiocampagne te voeren waarmee bijna 2 miljoen mensen worden bereikt voor een website waar bezoekers de nieuwste dvd-trailers kunnen bekijken én online bestellen.”
Waar de mediabureau’s de reguliere landelijke campagnes inkopen op de CRN-zenders benadert de verkoopmaatschappij zelf juist branches die niet zo voor de hand liggen, maar die gezamenlijk wel een groep personen willen bereiken die specifieke interesses hebben.
Jan Lagrouw, algemeen directeur CRN: “We spreken bijvoorbeeld ook met alle autoleasemaatschappijen over een platform voor de verkoop van hun occasions en werken voor de classic rockzenders Rebecca FM en City FM aan een concept voor de MotoRAI 2006. Wij bieden marketeers verkoopgerichte concepten aan die exact passen in hun doelstellingen.” [Radiowereld.NL]