Het Amerikaanse productiebedrijf TM Century heeft 3 nieuwe ‘custom’ jinglepakketten afgeleverd aan stations in de VS. Meest opvallend is het nieuwe pakket van 101.5 Lite FM in Miami (WLYF). Het station, dat al jaren klant was van JAM, ging in Dallas een paar deuren verder en bestelde bij TM haar nieuwe vormgeving. Lite FM was een van de vele stations dat in de jaren ’80 pakketten van Magic 103 (WMGK) ‘syndicated’ liet inzingen bij JAM. In de jaren ’90 was het de eerste die custom nieuwe jingles met dat audiologo liet maken: de melodielijn ‘W-M-G-K … Magic One-O-Three’ werd ‘One-O-One-Point-Five … Light F-M’. Nu dus van TM Century.
Met KVIL in Dallas gaat het al tijden niet goed: het station staat niet eens meer in de Top 10, terwijl het twee decennia lang de concurrentie ver achter zich liet. Het station is dan ook al jaren op zoek naar de magie van vroeger. In 2001 componeerde het team van JAM zelfs een nieuw audiologo (gebruikt in twee pakketten, ‘One Up’ en ‘Uptown’), maar inmiddels is het aloude vier-noot-logo weer ingevoerd, en wel door TM Century. Onder de naam ‘Signature’ werd het hele station in het nieuw gestoken. Pikant detail is dat in Europa dat audiologo wordt gebruikt door een automerk: Skoda gebruikt bij de pay-off in haar televisiespots precies dezelfde melodie.
Tot slot een van de vele mix-stations in de States. Mix 1029 in Dallas (KDMX) koos voor ‘syndication’ van jingles van het snelgroeiende NLD uit… Polen. Zij leverden de cuts aan TM Century maar maakten ze oorspronkelijk voor het Poolse station VanessaFM.
Alle cuts en demo’s zijn te vinden op de website TM Century, de jingles worden in Europa geleverd door TM Europe. [MW/Radio.NL]