Nieuw logo NOS in december

De NOS neemt op zaterdag 17 december haar nieuwe huisstijl in gebruik. Dit zei Hans Laroes, hoofdredacteur van het NOS-Journaal, tijdens de presentatie van het boek “Het Journaal – achter de schermen van vijftig jaar televisiegeschiedenis”. Volgens Laroes symboliseert de rode ‘O’ in het midden ‘onafhankelijkheid, onbevangenheid, ongebondenheid en onbevooroordeeldheid’.

Journaal, Jeugdjournaal, de sportprogramma’s én NOS Actueel zullen vanaf dan worden omlijst door een in Groot-Brittannië ontwikkelde vormgeving in rood-grijs-wit. De website van “NOS Headlines” is al ontworpen binnen het nieuwe stramien, alleen staat daar nog het oude logo in grijs.

De omroep wilde de nieuwe huisstijl in oktober al invoeren, maar de bouw van de nieuwe decors én de productie van de zogenaamde ‘exposures’, zoals microfoonkappen en belettering van reportagewagens, vergde meer tijd dan verwacht. [MW/Radio.NL]

Gerelateerde berichten