NOS introduceert nieuwe huisstijl

De NOS neemt zaterdag (17 december) een nieuwe huisstijl in gebruik. Een nieuw logo, andere decors, nieuwe leaders (begin- en eindfilmpjes), nieuwe muziek en een ander uiterlijk voor Teletekst en Internet. De ‘O’ staat centraal in het logo; de gedachte hierachter is dat de NOS het centrum van nieuws-, sport- en evenementenverslaggeving is, zo schrijft de NOS.

De nieuwe huisstijl is voor het eerst te zien in de nacht van vrijdag 16 op zaterdag 17 december wanneer de vormgeving van NOS Internet, NOS Teletekst en NOS TekstTV als eerste verandert. Op televisie is NOS Studio Sport het eerste programma dat in de nieuwe vormgeving uitzendt, op Nederland 2 vanaf 12.55 uur (Wereldbeker Schaatsen). Het eerste NOS Journaal in de nieuwe huisstijl is om 13.00 uur op Nederland 3 te zien.

Het NOS Jeugdjournaal volgt om 18.45 uur en ook de vormgeving bij de speciale uitzending over 25 jaar Beatrix om 19.30 uur op Nederland 2 is nieuw.
 
De nieuwe simpele huisstijl is ontworpen door het Engelse bureau Lambie-Nairn. Voor de leaders van het NOS Journaal, het NOS Jeugdjournaal en de evenementen die de NOS uitzendt, is nieuwe muziek gecomponeerd door Stephen Emmer. NOS Studio Sport blijft gebruik maken van de bekende en bij velen geliefde tune van Tony Eijk.
 
Voortaan beginnen ook alle namen van programma’s met NOS, dus bijvoorbeeld NOS Journaal, NOS Studio Sport, NOS Teletekst en NOS Prinsjesdag. Op deze manier is het voor kijkers en luisteraars duidelijker welke programma’s de NOS maakt. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat het publiek de NOS waardeert, maar niet altijd weet waar de NOS voor staat en voor welke programma’s de NOS verantwoordelijk is. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten