Zowel het marktaandeel als het bereik van Regio Radio, de dertien regionale publieke omroepen van Nederland, is opnieuw gestegen. Dat blijkt uit het Continu Luisteronderzoek van oktober-november 2005 uitgevoerd door Intomart/GfK.
Het marktaandeel stijgt door naar 15,4% en het bereik van de gezamenlijke Publieke Regionale Omroepen is nu 24,5%. Dat betekent dat Nederlanders in oktober en november 2005 wederom het meest naar de ORN radiozenders hebben geluisterd. Gemiddeld luisteren 3.500.000 Nederlanders van 10 jaar en ouder wekelijks naar hun favoriete regionale publieke zender.
Bij de voor adverteerders belangrijke doelgroep 20-49 jaar is het marktaandeel deze maand gestegen naar 5,0%. Dat is 0,2% hoger dan vorig jaar oktober-november. Het marktleiderschap bij Boodschappers is versterkt met een huidig marktaandeel van 17,8%. Specifiek bij de 20-49 jarigen Boodschappers is het marktaandeel gestegen naar 6,2%, een stijging van 0,7% in vergelijking met vorig jaar.
Clement Postmus, directeur van ORN: “In deze roerige tijden, waarin veel zenders op dit moment verkeren met nieuwe formats, nieuwe eigenaren en de zoveelste nieuwe koers, blijven de ORN zenders groeien. De groei in Boodschappers 20-49 jaar blijft zich doorzetten en daarmee nestelen we ons in de top van de markt. Dat is de beloning voor het volgen van een ‘steady koers’ en het feit dat je je vooral niet laat afleiden. [Radiowereld.NL]