Specsavers krijgt prijs voor irritante reclame

Opticienketen Specsavers mag zich dit jaar de winnaar van de Loden Leeuw noemen. Een spotje waarin een omaatje in een brillenwinkel wordt aangevallen door een opticien kreeg maandagavond van het consumentenprogramma Radar de prijs voor de meest irritante reclame. De stemmers kunnen het niet waarderen dat in de commercial een (oude) vrouw wordt geslagen. Overigens weet de bejaarde in het spotje de opticien met haar handtas goed te raken.

Specsavers vindt het volgens Radar ‘jammer’ gewonnen te hebben en gaat volgend jaar een andere campagne voeren. Het spotje in de brillenwinkel kreeg 35 procent van de stemmen. Deodorant AXE werd tweede met ruim 23 procent en Tele 2 haalde met 23,1 procent van de stemmen de derde plaats. Er is weer massaal gestemd, meldt het programma.

In de categorie irritante bekende Nederlanders in een reclame ging 32 procent van de stemmen naar de Ambipur-commercial van Joop Braakhekke. Kijkers vinden het raar dat een topkok geassocieerd wordt met de stoelgang. Braakhekke toonde zich niet verrast. Gordon werd met 32 procent tweede en Bassie behaalde met zestien procent de derde plaats, voor zijn bijdrage aan een OHRA-reclame.

Vorig jaar won Henny Huisman de prijs in deze categorie voor een spotje voor de Postcodeloterij, het jaar daarvoor streek Louis van Gaal met de twijfelachtige eer. De Loden Leeuw voor de meest irritante tv-commercial ging vorig jaar naar Peijnenburg, voor een spotje waarin twee hondenbezitters in een suf gesprek verwikkeld raken. [Novum/Radio.NL]

Gerelateerde berichten