Marieke Schoenmakers directeur New Business Vpro

Marieke Schoenmakers wordt directeur New Business bij de Vpro. Als gevolg van de toenemende nieuwe mogelijkheden in de media, de rol die de Vpro daarin heeft en de grote hoeveelheid activiteiten waarmee de Vpro zich richt op de toekomst, is de organisatie van de Vpro onlangs aangepast en op de leest van de nieuwe tijd geschoeid.

Hieruit voortvloeiend wordt de directie uitgebreid met een directeur New Business. Samen met de algemeen directeur Peter Schrurs zal zij verantwoordelijk zijn voor de inhoudelijke ontwikkeling van de Vpro en de bedrijfsvoering. Binnen de directie is de directeur New Business degene die opereert op het knooppunt tussen het publiek en de organisatie. Marieke Schoenmakers zal een spilfunctie gaan vervullen binnen het brede spectrum van het veranderende medialandschap, de wensen van het publiek en de mogelijkheden die technologische ontwikkelingen bieden. Hiermee wil de VPRO onder meer de banden met haar achterban aanhalen en het publiek beter op maat kunnen bedienen.

Marieke Schoenmakers wordt volgens de Vpro per 1 januari 2008 verantwoordelijk voor de marketing van de VPRO en zal waar mogelijk het merk VPRO positioneren en versterken. Daarbij is haar inbreng aan de verdere ontwikkeling van de VPRO als multimediaal omroepbedrijf een van de speerpunten in haar portefeuille. Bovendien zal zij zorgdragen voor additionele inkomsten binnen de door de mediawet toegestane grenzen en nieuwe samenwerkingsvormen met externe partijen introduceren. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten