Luistercijfers regionale publieke omroepen

ORN Radio, dertien regionale publieke omroepen van Nederland, heeft wederom haar koppositie als marktleider en bereikzender nummer 1 versterkt. Nederlanders van 10 jaar en ouder luisteren het meest naar de Publieke Regionale Radiozenders. Dat blijkt uit het Continu Luisteronderzoek van januari-februari 2006 uitgevoerd door Intomart/GfK. Niet alleen heeft ORN Radio het hoogste marktaandeel bij de doelgroep 10 jaar en ouder, 15,5% (+0,9%), ook bereiken de Publieke Regionale Omroepen de meest gedifferentieerde groep luisteraars per week.

Ook bij de zakelijke doelgroepen stijgt ORN Radio flink. Zo stijgt ORN Radio door naar 6,3% bij de doelgroep B-to-B, dat is een stijging van 28,6%. In de doelgroep – Zakelijke Beslissers Zwaar –  heeft ORN Radio het marktaandeel in de ochtendspits (7.00 – 9.00 uur) op maandag t/m vrijdag opgeschroefd naar 9%.

“Deze cijfers tonen aan dat ORN Radio een brede groep luisteraars bereikt waaronder een grote groep zakelijke beslissers. Ondanks dat het Continu Luisteronderzoek geen gegevens biedt over specifiek Midden- en Kleinbedrijf, tonen deze resultaten aan dat we wel degelijk steeds beter scoren in de zakelijke markt. Een positieve ontwikkeling voor zowel onze zenders als onze klanten”, aldus Gérard Ghazarian, salesmanager van ORN. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten