Reclamebestedingen op televisie toegenomen

De netto bestedingen voor televisiereclame zijn in het eerste kwartaal 2006 toegenomen tot 157 miljoen euro. Het in 2005 ingezette herstel van de televisiereclamemarkt zet in 2006 goed door. De bestedingen zijn met 4,9% gegroeid in vergelijking met het eerste kwartaal in 2005, aldus SPOT. Dit is een Stichting tot Promotie en Optimalisatie van Televisiereclame.

De toename van de bestedingen is breed gespreid over verschillende sectoren. Sterke groei zien we bij diverse FMCG fabrikanten (Fast Moving Consumer Goods) en bij de retailers. Daarnaast zijn de bestedingen van banken, verzekeringen en energiebedrijven verder toegenomen.

Volgens SPOT zal de gemiddelde groei voor 2006 uitkomen op 5%. Het betreft hier de bestedingen binnen reclameblokken voor spot-advertising. In SPOT participeren de volgende organisaties: STER, Discovery Networks, CRS/ORN, RTL Nederland/IP, National Geographic Channel, AT5, SBS Broadcasting, MTV Networks, RNN7, Talpa TV en Jetix. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten