Zestig procent van de televisiekijkende vrouwen is niet geïnteresseerd in voetbal. De helft van deze groep heeft een partner die juist alle wedstrijden wil zien. Dat blijkt donderdag uit een onderzoek van e-mailmarketingbureau Tapps. Van de groep met een partner die fervent voetbalkijker is, kijkt achttien procent zonder morren met hem mee. Drie procent probeert de partner uit de wedstrijd te halen door naar een andere zender te zappen.
Vrouwen zoeken tijdens wedstrijden vaak hun heil op het internet. Zestien procent zegt meer gebruik te maken van MSN, e-mail, of websites te bezoeken. Bijna twintig procent van de ondervraagde vrouwen leest meer tijdschriften tijdens voetbalwedstrijden.
Voor het onderzoek zijn twaalfhonderd vrouwen in de leeftijdscategorie tussen 20 en 60 jaar ondervraagd. De respondenten zijn afkomstig uit de bestanden van onder meer SBS 6, Net 5 en Talpa. [Novum/Radio.NL]