Telegraaf kondigt verdere kostenmaatregelen aan

Telegraaf Media Groep (TMG) heeft bij de halfjaarcijfers van 2006 een nieuwe ronde van bezuinigingen aangekondigd. De uitgever van onder meer De Telegraaf blijft kampen met het dalende advertentievolume en stelt dat verdere kostenreducties bij de facilitaire bedrijven en de uitgeverijen onvermijdelijk zijn.

‘In de periode na de verslaglegging (vanaf 17 juli 2006 tot heden) is er wederom sprake van een dalend advertentievolume bij nagenoeg alle dagbladen. De grote vraag blijft wanneer en in welke mate de groei van de economie en het toenemend consumentenvertrouwen zich zullen vertalen in een aantrekkende advertentiemarkt bij gedrukte media’, aldus TMG.

De verdere personeelsreducties zullen volgens het concern dan ook leiden tot een aanvullende bezuiniging van minimaal EUR 15 miljoen per jaar. Hiervoor zijn reeds voorzieningen getroffen.

In december 2005 kondigde TMG aan ruim 200 FTE’s te zullen schrappen en gedwongen ontslagen niet uit te sluiten. TMG stelde toen zich, door ‘structurele en cyclische ontwikkelingen’, genoodzaakt te zien tot het treffen van de kostenmaatregelen. [Novum/Radio.NL]

Gerelateerde berichten