Een verzorger van buitenreclame in Berlijn heeft een wel heel ludieke manier gevonden om één van haar klanten, de hitzender 104.6 RTL, te feliciteren met haar 15e verjaardag. Gedurende een week zullen er namelijk een aantal zingende reclameborden geplaatst gaan worden in de Duitse hoofdstad. Daarbij kunnen voorbijgangers zelf kiezen wat ze willen horen.
Volgens de website ‘Radiowoche’ zal ‘Publicis Berlin’, dat vele billboards en abri’s beheert, van maandag 11 tot en met zondag 17 september speciale reclameborden gaan plaatsen bij een aantal grote bushaltes in Berlijn. Deze reclameborden zien eruit als een grote radio en zijn voorzien van luidsprekers. Middels een drietal knoppen kunnen voorbijgangers een keuze maken wat ze willen horen. Hierbij kan gekozen worden uit diverse hoogtepunten en jingles uit geschiedenis van 104.6 RTL.
Met de actie wil de aanbieder van Buitenreclame het radiostation niet alleen feliciteren met haar 15e verjaardag, maar tevens bedanken dat het al een lange tijd een trouwe klant is.
104.6 RTL startte haar uitzendingen 9 september 1991. In de beginjaren bracht het station een mix van hits uit de jaren ’70, ’80 en ’90. In de loop der jaren is dit omgebouwd tot een mix van hits uit de jaren ’80 en 90, afgewisseld met het beste van nu. Momenteel is 104.6 RTL met een marktaandeel van 11% de best beluisterde radiozender van Berlijn.
Overigens was 104.6 RTL de allereerste zender in Duitsland die een ochtendshow volgens het Amerikaanse concept invoerde. En met succes, want nu, 15 jaar later, is de ochtendshow ‘Arno und die Morgencrew’ met Arno Müller is nog altijd te horen bij de zender. Om dit te vieren zal aanstaande zaterdag een speciale 16 uur durende uitzending van de ochtendshow worden uitgezonden. [RS/Radio.NL]