SBS Broadcasting sluit 2004 af met hoog marktaandeel

SBS Broadcasting B.V. sluit het jaar 2004 af met een marktaandeel van 25,2 %. Indien de sportmaanden juni en augustus buiten beschouwing worden gelaten, wordt over heel 2004 een marktaandeel van 25,9 % gerealiseerd. Dat is ongeveer een half procent hoger dan in 2003.

NET 5 behaalde in november haar hoogste marktaandeel ooit met ‘Het Blok’ en ‘Expeditie Robinson’. Wekelijks keken ruim een miljoen mensen naar deze programma’s. NET 5 sluit 2004 af met een marktaandeel van 11,5% in de doelgroep vrouwen 20-34. Hiermee is zij de vierde zender van Nederland. Veronica steeg in minder dan anderhalf jaar tijd in de doelgroep (mannen 20 – 34) naar een marktaandeel van 7,6%. SBS 6 behaalde in de doelgroep 20-49 in 2004 een marktaandeel van 12,4%. [Radiowereld.NL]