Rebecca FM zet hoog in.

Om het classic rock format ook in 2006 te promoten zet het regionale commerciele radiostation  Rebecca FM “hoog in” met 2 vlakken op een hoge reclamemast langs de snelweg Meppel – Leeuwarden. Bij het McDonalds restaurant in Steenwijk is men druk bezig om de vlakken te beplakken.

“Geen eenvoudige klus om zo’n ‘Rebecca McRock’ te installeren” aldus sales manager Robert Siefers. “Om onze oude logo’s te verwijderen moest er een hoogwerker aan te pas komen en die dreigde te kantelen bij het vernieuwen van het tweede vlak, binnenkort wordt een tweede poging ondernomen.”

Het nieuwe format legt de zender geen windeieren, zo verdubbelde het weekbereik in 4 maanden tijd van 121.000 naar 241.000 luisteraars per week.
Robert Siefers: “Geen overbodige luxe, maar bitere noodzaak, radio maken is een dure hobby, dus die luisteraars hebben we hard nodig. Als commerciële regionale radio hebben we één voordeel, we hebben veel minder betaald dan onze landelijke collegae, waardoor we op lange termijn wel eens de lachende derde zouden kunnen worden, want zoals het er nu naar uit ziet eindigen wij dit jaar met zwarte cijfers.”

Om het succes van het classic rock format te delen met anderen is de zender in gesprek met andere commerciële regionale zenders. “Radio is vooral kosten minimaliseren, dus een succesvol concept met anderen delen is dan een logische stap. Zolang iedere zender netjes aan de verplichte regionale informatie voldoet is de muzikale invulling geen probleem” aldus Robert Siefers. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten