RTL Nederland blijft in mei marktleider in de doelgroep 20 tot 49 jaar. Met een gezamenlijk zenderaandeel van 32,3% haalt RTL de beste meimaand sinds 1999. De SBS groep volgt met 28,6% en de Publieke Omroepen met 25,5%. In de doelgroep 20 tot 49 jaar blijft RTL 4 marktleider met een zenderaandeel van 14,1%, gevolgd door SBS 6 (13,9%) en Nederland 1 (13,2%).
In de doelgroep boodschappers 20 tot 49 jaar behaalt RTL 4 een zenderaandeel van 14,6%. RTL 5 behaalde in de eigen doelgroep 20 tot 34 jaar met een zenderaandeel van 12%, de hoogste score sinds oktober 2006. In de belangrijkste commerciële doelgroep 20 tot 49 jaar behaalt de zender 9,8%, dat eveneens sinds oktober 2006 de beste maand betekent.
RTL 7 haalt in de doelgroep mannen 20 tot 49 jaar een zenderaandeel van 6,9% in het avondtijdvak. RTL 8 haalt in de eigen doelgroep vrouwen 20 tot 49 jaar een zenderaandeel van 3,6%. [Radiowereld.NL]