Discovery Channel, de factual entertainment zender die zich richt op mannen, behaalde in de maand mei een marktaandeel van 3,9% in de doelgroep Man 20-49. Hiermee was het de beste meimaand voor de zender ooit. Bovendien was Discovery Channel wederom de tiende zender van Nederland. Met een marktaandeel van 3,9% zet Discovery Channel de stabiele groei door die de zender heeft ingezet.
Daarmee laat Discovery Channel zenders als Comedy Central en RTL8 achter zich en is Discovery Channel de tiende zender van Nederland in de doelgroep 20 tot 49). De maand mei laat een stijging van 27% zien ten opzichte van 2007 en 30% ten opzichte van 2006. De zender bereikt meer dan 2,5 miljoen mannen (20-49 jaar) per maand.
“Mannen weten ons steeds beter te vinden en het aantal minuten dat ze blijven kijken, stijgt aanzienlijk. De recordmaand mei bewijst opnieuw dat we de mannen van Nederland kennen én begrijpen,” zo meldt Discovery Channel. [Radiowereld.NL]