Column: Tijd voor een nieuw omroepbestel

Een paginagrote advertentie in een regionaal dagblad trok deze week mijn aandacht. De advertentie was geplaatst door een omroeporganisatie uit het publieke bestel. Middels de advertentie hoopt deze zendgemachtigde nieuwe leden aan zich te kunnen binden. De term “lid” wordt overigens zorgvuldig vermeden in de campagne. Nee, het gaat hier om “programmasponsors”, zo blijkt uit de tekst. Dat klinkt een stuk vriendelijker en lijkt ook wat meer vrijblijvend te zijn.

In feite is het dat ook, want het lidmaatschap is eenmalig voor de periode van een jaar. Als nieuw lid krijg je bovendien naar keuze een boek, een cd, een T-shirt of een schort cadeau. Het boek dat wordt weggegeven kost in de winkel 19,95 euro. Een nieuw lid betaalt slechts 5,72 euro als eenmalige bijdrage en vervolgens krijgt hij het bedoelde boek gratis thuis. Een mooie deal, nietwaar…? Lees hier de complete column

Gerelateerde berichten